Skip to content

Mindfulness

Mindfulness, også kalt oppmerksomt nærvær eller oppmerksomhets trening

Mindfulness er en populær meditasjons form, som består av enkle teknikker for redusere stress og belastninger i dagliglivet. Forskning viser at mindfulness kan hjelpe i forhold til psykiske og fysiske lidelser og problemer, ikke minst stress.

Våre mindfulness kurs i Oslo sentrum kan du lese om her:  Mindfulness kurs i Oslo Sentrum 

Det er også mulig å få individuelt opplegg som er spesialtilpasset dine behov og ønsker. Ta kontakt med Eva Edwin - mail: eva.edwin@gmail.com for mer informasjon.

Mindfulness symbol og amazing-beautiful-beauty-blue 3

Gjennom å praktisere mindfulness vil du kunne oppleve avspenning og ro, samt den deilige opplevelsen som gjerne oppstår ved meditasjon.

Mindfulness meditasjon handler om å være til stede her og nå - på en vennlig og utforskende måte - uten å bli styrt av forstyrrende tanker og følelser. Med vennlig nysgjerrig oppmerksomhet kan vi få øye på det som skjer slik det fremtrer i øyeblikket, både i oss selv og utenfor. Vi har alle en indre kilde til fred, ro og tilfredshet - mindfulness er en metode for å hjelpe oss med å finne denne kilden - og på denne måten oppleve mer med mindre stress.

Vi kan praktisere mindfulness over alt og når som helst, når  vi går, står, er jeg i møter, eller gjør andre aktiviteter. Vi trener opp evnen gjennom forskjellige strukturerte teknikker og meditasjons øvelser. Ved regelmessig praksis fremmes  selvinnsikt og konsentrasjon. Vi roer sinnet. Gjennom meditasjon skapes mental klarhet og bedre kontakt med intuisjon og kreativitet.

Dette er godt utprøvde og aksepterte metoder for å skape overskudd, ro og balanse. Etter kort tid med trening kan du bli overrasket over hvordan du med oppmerksomt nærvær kan oppleve mer kvalitet i daglige aktiviteter og beholde roen i en hektisk hverdag.

Mindfulness har opprinnelse fra buddhismen, der metoden ble brukt som en vei inn til dypere selvinnsikt og medfølelse. Mindfulness er velprøvd og blitt en populær meditasjons form som brukes  både i helsevesen, skole og organisasjoner verden over.

Mindfulness har vært gjenstand for forskning, ikke minst gjennom Dr. Jon Kabat Zinn-programmet som er brukt til stressreduksjon (MBSR) og funnet gunstig i forhold til både fysisk og psykisk helse, ikke minst stress og stressrelaterte lidelser.

Våre kurs i 2020 kan du lese mer om her: Mindfulnesskurs

Er du interessert i mindfulness kurs eller individuell konsultasjon kontakt  Eva Edwin  på e-post:  eva.edwin@gmail.com 

Våre mindfulness kurs i Oslo Sentrum:

| Mediyoga og mindfulness: Kurs ved stress - onsdag ettermiddager |

Mediyoga og mindfulness: Kurs ved stress - tirsdag kveld |

PS: Formiddagskurs kommer kanskje senere på høsten 2020 - for informasjon ta kontakt med  Eva Edwin .

 

Link til våre andre kurs:

Link til vårt mediyoga og yinyoga kurs.

Ønsker du informasjon om våre nyeste tilbud?

Legg din email adresse og få informasjon om våre tilbud, eventer, kurs etc.

Alt informasjon om deg holdes konfidensielt