Skip to content

Mindful Flyt yoga, Oslo Sentrum, start 14.januar kl 18.30-20.00

Mindful Flyt yoga: Oppmerksom bevegelse

Kursstart: 14.januar kl 18.30-20.00
Kursdatoer: 14., 21., 28.januar, 4., 11., 18., 25.februar,  4.,11., 18., 25.mars, 1., 8.april - 13 ganger
Pris 2990,- for 13 ganger a 90 min, inkl. lån av matte/pledd samt mulighet til å ta igjen tapte timer, om nødvendig.
Små grupper fra 6 til 11 deltagere.

Rabatter:
10% rabatt til deg som er i pengesvake gruppe - student, arbeidsledig, ufør etc.
Rabatter summeres ikke.
Dropin blir mulig om det er plass - 260 kr per gang

Kursholder Sandra Rappèll, hatha og yinyoga lærer mm.

Påmelding til mediyoga.oslo@gmail.com (evt. tlf. 99 31 34 37 - SMS)
Send ditt navn, adresse, fødselsdato og telefonnummer. Du sikrer deg plass ved å betale faktura som du får på email.

Denne timen kombinerer pust og yogaens myke flytsekvens  – en dans av stillhet og bevegelse. Øvelser kan være litt mer fysisk krevende enn i MediYoga og YinYoga, men gjøres i en rolig tempo med fokus på pust. Timen integrerer mindfuness prinsiper slik i en Mindful Flyt Yoga kan du lande i eget nærvær, for å roe ned sinnet og gi slipp på gamle spenninger og blokkeringer.
Yoga øvelsene utføres i et myk og rolig tempo, hvor stillingene glir over i hverandre i takt med åndedrettet, og du inviteres til å lytte til dine sensasjoner i kroppen ved å vende blikket innover å gå inn i pusten. Siden timen er dynamisk får du økt blodsirkulasjonen, samt styrke og strekke kroppen. Her kan du komme i kontakt med deg selv på et dypere plan,  økt bevissthet og tilstedeværelse. Timen begynner og avsluttes med en god avspenning og rolig musikk.

Hatha Vinjasa yoga: Kalles ofte klassisk yoga - en av de opprinnelige hovedgrenene og er utgangspunktet for mange av de nyere variantene. I hathayoga forenes den mannlige og kvinnelige siden, sol (ha) og måne (tha), ved å gjøre fysiske øvelser og pusteøvelser som stimulerer de to sidene av kroppen like mye.
Hatha yoga er en miks av stående, sittende og liggene posisjoner,  fysiske posisjoner som glir over i hverandre, slike som Solhilsen, Krigeren, foroverbøyninger, bakoverbøyninger, vridninger, balanseøvelser og oppnedstillinger, og pusteøvelser.
I vinjasa varianten øvelser glir over hverandre i takt med pust.

Middle age woman in black doing yoga on sand beach in India

Andre våre kurs i Oslo Sentrum:

YinYoga restorativ: Ro og balanse | YinYoga: Fra stress til indre ro - mandager kl 16.30YinYoga: Fra stress til indre ro - torsdager kl 17 | | Medisinsk yoga for alle | | Mindfulness og mediyoga | | Mediyoga: Fra stress til indre ro i roen |