Myk Hatha yoga, Oslo Sentrum, start 3.september kl 18.15-19.45

Myk Hatha yoga: Stillhet og bevegelse

Kursstart: 3.september kl 18.15-19.45
Kursdatoer: 3., 10., 17., 24.september, 1., 8., 15., 22., 29.oktober, 5., 12., 19., 26.november, 3.desember - 14 ganger
Pris 3220,- for 14 ganger a 90 min, inkl. lån av matte/pledd samt mulighet til å ta igjen tapte timer, om nødvendig.
Små grupper fra 6 til 11 deltagere.
Tidligpåmeldingsrabatt 5%, om du melder deg og betaler innen 5.08.2018!

Rabatter:
10% rabatt til deg som er i pengesvake gruppe - student, arbeidsledig, ufør etc.
Rabatter summeres ikke.
Dropin blir mulig om det er plass - 260 kr per gang

Kursholder Sandra Rappèll, hatha og yinyoga lærer mm.

Påmelding til mediyoga.oslo@gmail.com (evt. tlf. 99 31 34 37 - SMS)
Send ditt navn, adresse, fødselsdato og telefonnummer. Du sikrer deg plass ved å betale faktura som du får på email.

Denne timen er en rolig hatha yogatime som kombinerer pust og yogaens myke flytsekvens – en dans av stillhet og bevegelse. Med Myk Yoga kan du lande i eget nærvær med hjelp av pusten, for å roe ned sinnet og gi slipp på gamle spenninger og blokkeringer. Yoga øvelsene utføres i et myk og rolig tempo, hvor stillingene glir over i hverandre i takt med åndedrettet, og du inviteres til å lytte til dine sensasjoner i kroppen ved å vende blikket innover å gå inn i pusten. I tillegg vil stillingene løsne opp i stive muskler og ledd, øke blodsirkulasjonen og styrke og strekke kroppen. Her kan du komme i kontakt med deg selv på et dypere plan, og samtidig oppnå yogaens fordeler som mindre spenninger, bedre søvn og økt bevissthet og tilstedeværelse. Timen begynner og avsluttes med en god avspenning og rolig musikk.

Hatha yoga: Kalles ofte klassisk yoga - en av de opprinnelige hovedgrenene og er utgangspunktet for mange av de nyere variantene. I hathayoga forenes den mannlige og kvinnelige siden, sol (ha) og måne (tha), ved å gjøre fysiske øvelser og pusteøvelser som stimulerer de to sidene av kroppen like mye.
Hatha yoga er en miks av stående, sittende og liggene posisjoner,  fysiske posisjoner som glir over i hverandre, slike som Solhilsen, Krigeren, foroverbøyninger, bakoverbøyninger, vridninger, balanseøvelser og oppnedstillinger, og pusteøvelser.

Middle age woman in black doing yoga on sand beach in India

Andre våre kurs i Oslo Sentrum:

YinYoga restorativ: Ro og balanse | YinYoga: Fra stress til indre ro - mandager kl 16.30YinYoga: Fra stress til indre ro - torsdager kl 17 | | Medisinsk yoga for alle | | Mindfulness og mediyoga | | Mediyoga: Fra stress til indre ro i roen |